• Šk.výlet našich deviatakov - Bratislava a Viedeň

          • Celé sa to začalo 5. júna 2024, kedy sa žiaci 9. ročníka vydali na cestu do Bratislavy a Viedne za svojím posledným spoločným dobrodružstvom. V prvý deň trojdňového výletu sme navštívili Bratislavský hrad, dominantu slovenského hlavného mesta. Žiaci si mali možnosť neskôr nakúpiť v nákupnom centre Eurovea, aby si z Bratislavy priniesli aj nejaký suvenír. Ubytovaní sme boli v centre mesta, odkiaľ sme mali z okien spoločenskej miestnosti skvelý výhľad na Bratislavský hrad a výbornú dostupnosť verejnej dopravy a historického centra Bratislavy. 

                 Nasledujúci deň nás čakal celodenný výlet do Viedne, ktorý sa začal prehliadkou Domu mora (Haus des Meeres). Toto morské akvárium a zároveň zoo sa nachádza v bývalej protileteckej veži, postavenej počas 2. svetovej vojny. Na jedenástich poschodiach si žiaci pozreli viacero akvárií a terárií s veľkým množstvom zvierat vrátane žralokov. Nakoniec sa našim deviatakom naskytol prekrásny výhľad na Viedeň z otvorenej terasy najvyššieho 11. poschodia. Toto však nebol koniec. Čakala nás ešte prehliadka historického centra Viedne, v rámci ktorej žiaci navštívili Dóm sv. Štefana, najväčšiu katedrálu tejto metropoly. Možno sa pýtate, čo bolo na našom výlete v hlavnom meste Rakúska najlepšie. Mnohí prezradili, že to bolo práve metro. Aby sme stihli za jeden deň absolvovať celý spomenutý program, museli sme sa prepravovať týmto dopravným prostriedkom. Pre väčšinu žiakov 9.A a 9.B to bol jedinečný zážitok, keďže sa metrom ešte nikdy predtým neviezli. Poslednou zastávkou pred odchodom z Viedne bol barokový palácový komplex Belvedér. 

                 A ako sa hovorí: nakoniec to najlepšie! V posledný deň sme putovali za bl. Titusom Zemanom, ktorého relikviu si uchovávame v našej školskej kaplnke. Vo Vajnoroch, rodisku nášho slovenského blahoslaveného, nás privítal don Jozef Luscoň, saleziánsky kňaz, spisovateľ, pedagóg a publicista. Okrem toho, že našim mladým predstavil život bl. Titusa v jeho autentickom domácom prostredí, deviataci si vďaka nemu vykonali aj krátku duchovnú obnovu. Jej témou bolo povolanie človeka, keďže bl. Titus je skrze svoje mučeníctvo patrónom duchovných povolaní. Kratučkú duchovnú obnovu don Luscoň zavŕšil sv. omšou vo vajnorskom Kostole Sedembolestnej Panny Márie, počas ktorej sme si uctili Božské Srdce Ježišovo, ktorého sviatok sa v daný deň slávil. Po sv. omši mali žiaci možnosť uctiť si relikviár s ostatkami bl. Titusa, ktorý je uložený v spomenutom vajnorskom kostole. Okrem duchovných milostí si každý žiak z Vajnôr odniesol aj darček od dona Luscoňa v podobe jeho vlastnej publikácie. Nakoniec sme sa s kňazským požehnaním a pod ochranou duchovného patróna nášho školského výletu, bl. Titusa Zemana, vrátili s množstvom zážitkov rýchlikom naspäť domov. 

          • Exkurzia Osvienčim-Birkenau a Krakov

          • Ako už býva na našej škole zvykom, tak ako každý rok aj tento sa žiaci 9. ročníka vybrali na dejepisnú exkurziu do koncentračné tábora Osvienčim (nem. Auschwitz)-Birkenau. Dňa 23. mája 2024 boli naši žiaci podobne ako milióny ľudí pred nimi svedkami obrovskej tragédie ľudstva, ktorá sa stane, keď sa jedna rasa začne povyšovať nad ostatné. Vo všeobecnosti panuje názor, že je veľmi dobré zažiť si atmosféru tohto miesta na vlastnej koži, aby sa niečo podobné už nikdy v dejinách ľudstva nezopakovalo. Aj na našich deviatakoch bolo vidieť, že sa ich hlboko dotkli zmarené životy toľkých ľudí. V tomto vyhladzovacom tábore zomrelo približne 1,5 milióna ľudí. Pre nás ako cirkevnú školu bolo zároveň veľmi prínosné dostať sa na miesto, kde zomrel poľský svätec Maximilián Kolbe, ktorý úplne zabudol na seba a odvážne obetoval svoj vlastný život za život jedného muža, otca rodiny. Vieru a Božiu milosť si dokázal zachovať aj na takomto mieste plnom hrôzy azúfalstva, kde boli ľudia na dennom poriadku zbavovaní svojej ľudskej dôstojnosti. Práve vďaka tomu sa stal vzorom nielen pre nás, ale aj pre celý kresťanský svet.  

                 Po prehliadke tragického symbolu holokaustu sme navštívili kráľovské mesto Krakov. V historickom centre mesta žiaci vyšli až na hradný kopec a navštívili nádvorie sídla poľských kráľov, Wawel. Poslednou zastávkou v rámci našej zahraničnej exkurzie  bolo hlavné námestie, ktoré je známe pod názvom Rynek Główny. Tu mali žiaci možnosť navštíviť a zároveň pomodliť sa v Kostole Nanebovzatia Panny Márie, v jednom z  hlavných symbolov Krakova, ktorý je taktiež známy ako Mariánsky kostol. Tento kostol navštevovala aj sestra Faustína. Vo svojomDenníčku takto opisuje svoju návštevu a duchovné zážitky v tomto chráme:Keď sme vybavili celú záležitosť, šli sme do Kostola najsvätejšej Panny Márie. Zúčastnili sme sa na svätej omši, počas ktorej mi dal Pán poznať, koľko ľudí bude spasených skrze toto dielo. Potom som sa ponorila do vnútorného rozhovoru s Pánom. Ďakovala som mu, že mi ráčil dať tú milosť, že môžem vidieť úctu, ktorá sa šíri k jeho nepochopiteľnému milosrdenstvu. Začala som hlbokú ďakovnú modlitbu. Ó, aká veľká je Božia štedrosť. Nech je zvelebený Pán, ktorý je verný svojim prisľúbeniam…(Denníček 1300). 

          • „Piesňou chcem Božie meno osláviť“

          • Na 26. ročníku speváckej súťaže katolíckych škôl Pieseň pre Svätého Otca mala zastúpenie aj naša škola. Dňa 21. mája 2024 zažila svoje premiérové spevácke vystúpenie Kristínka Jusková (1.A). Najmladšia účastníčka sa v kategórii najmladších spevákov umiestnila v bronzovom pásme. V druhej vekovej kategórii sa predstavila Karin Mušinská (6.B), ktorá si za svoj spevácky prednes vyslúžila striebro. V každoročne silnej konkurencii najskúsenejších spevákov si umiestnenie v bronzovom pásme vyspievala Dorota Jusková (8.A). Dvadsaťpäť súťažiacich, spievajúcich na Božiu slávu, poslalo svoj hudobný pozdrav pápežovi Františkovi. Spolu so záverečnou spoločnou fotkou mu bude osobne odovzdaný počas návštevy slovenských biskupov vo Vatikáne v júni tohto roka. Oceneným speváčkam blahoželáme a ďakujeme za vzornú reprezentáciu školy.

          • Modlitbový deň detí a mládeže

          • Aj naša škola sa dňa 13. mája 2024 pripojila k iniciatíve Modlitbový deň detí a mládeže za mier a pokoj vo svete. V deň 107. výročia zjavení Panny Márie vo Fatime sme sa aj my zjednotili v modlitbe posvätného ruženca a prosili o pokoj vo svojich srdciach, rodinách, spoločenstvách a na celom svete. Reagovali sme na posolstvo Svätého Otca, ktoré adresoval deťom: „Aby ste boli skutočne šťastní, musíte sa modliť, veľa modliť a každý deň, pretože modlitba nás spája priamo s Bohom. Napĺňa naše srdce svetlom a teplom a pomáha nám robiť všetko s dôverou a pokojom.“ Táto výzva pápeža Františka nás ešte viac upevnila v rozhodnutí naďalej povzbudzovať deti a mládež k modlitbe zvlášť v tomto roku modlitby.

          • Naši žiaci v top 5

          • Našu školu i farnosť reprezentovalo dňa 16.4.2024 na diecéznom kole Biblickej olympiády v Košiciach trojčlenné družstvo žiačok Karin Mušinská (6.B), Sofia Štofaníková (9.A) a Simona Uličná (9.A). V šiestich súťažných disciplínach boli preverené ich vedomosti formou klasického testu, formuláciou posolstva biblického textu, zo znalostí biblickej geografie či prezentáciou vybraného úryvku formou scénky. Spomedzi osemnásť zúčastnených družstiev obsadila trojica našich žiačok cenné 5. miesto.

            Pekné 5. miesto si svojím výkonom vyslúžil aj žiak Matej Štefánik (7.A). Dňa 25.4.2024 sa spolu so svojou spolužiačkou Ninou Stankovou zúčastnili okresného kola Biologickej olympiády v Lipanoch. V teoretickej časti sa Matejovi darilo výborne, získal druhé najvyššie skóre spomedzi štrnásť účastníkov. Praktická časť podľa bodového hodnotenia poroty zasa viac sadla Nine, ktorá v konečnom súčte bodov bola taktiež úspešnou riešiteľkou.

            Súťažiacim oboch olympiád blahoželáme a ďakujeme za vzornú reprezentáciu školy

          • Ďakujeme

          • Dnes sme do školy dostali krásny darček a list s poďakovaním, s ktorými sa chceme s Vami podeliť. Ďakujeme za dar a krásne slová. 

          • Postup do diecézneho kola

          • Na dekanátnom kole Biblickej olympiády sa dňa 21. marca 2024 v Lipanoch stretli trojice najlepších žiakov reprezentujúce svoju školu i farnosť. Zúčastnila sa aj naša CZŠ sv. Jána Krstiteľa v zastúpení žiačok Karin Mušinská (6.B), Sofia Štofaníková (9.A) a Simona Uličná (9.A). Počas piatich súťažných kôl mali možnosť preukázať zvládnutie lektúry biblických kníh Genezis, Daniel, Žalm 27 a Evanjelium podľa Jána. Spomedzi všetkých zúčastnených sa nášmu trojčlennému družstvu podarilo získať najvyšší počet bodov a vďaka tomu aj postup do diecézneho kola. Dievčatám blahoželáme a prajeme veľa síl k usilovnej príprave.

          • Ponožková výzva 

          • Vo štvrtok 21. marca si pripomenieme Svetový deň Downovho syndrómu.  Tento symbolický dátum je odvodený z číslic 3 a 21. Keďže pri diagnóze Downovho syndrómu ide o trizómiu 21. chromomu. Ľudia s Downovým syndrómom nemajú stáť na okraji spoločnosti, ale majú byť súčasťou diania a v neustálom spojení s bežnými aktivitami.  Tradičnou iniciatívou v rámci Svetového dňa Downovho syndrómu je Ponožková výzva. Rozdielne ponožky sa stali symbolom Svetového dňa Downovho syndrómu, pretože chromozóm má tvar ponožky.  Preto neváhajme a vo štvrtok si aj my obujme na každú nôžku inú ponožku ! 

          • Naši programátori obhájili víťazstvo

          • Po roku sme sa ako tím Sabik v zložení Matej Čabák, Matej Gargalovič, Peter Kovalik, František Novotný a Filip Štvarták pod vedením trénerov Martina Olejára a  Dominika Tkáčika znovu zapojili do sútaže First Lego League. V tejto súťaži, ako už z názvu vyplýva, je potrebné zostaviť a naprogramovať robota zo známej stavebnice Lego.

            Tento robot v časti súťaže nazvanej ako Robot Game plní na súťažnej mape rôzne misie, za ktoré sa snaží získať čo najviac bodov v časovom limite 150 sekúnd.

            Ďalšou časťou, ktorá tvorí podiel na celkovom hodnotení, je inovačný projekt. Jej cieľom je na vopred zadanú tému vymyslieť a odprezentovať technickú inováciu, ktorá by bola prínosom pre našu spoločnosť. Tohtoročná téma bola zameraná na umenie s oficiálnym názvom Masterpiece. My sme sa zamerali na problematiku osvetlenia divadelných scén. V našom Mestskom kultúrnom stredisku sme urobili výskum, kde sme zisťovali, ako by sme vedeli byť nápomocní pri riešení problémov s osvetlením. Náš projekt dostal názov Automatizácia osvetlenia divadelnej scény. Vymysleli sme model javiska, ktorý sníma polohu pohybujúceho sa herca, a na základe tejto polohy vie automaticky natočiť svetlá, aby osvetľovali jeho aktuálnu pozíciu.

            Začiatkom februára nám úspech v regionálnom kole súťaže FLL v Prešove, kde sme v celkovom hodnotení skončili na 1. mieste,  zabezpečil postup na národné finále súťaže v Bratislave.

            Od tohto momentu sa naše tréningy zintenzívnili, stretávali sme sa čoraz častejšie. Dokonca sme priprávam venovali aj celý týždeň jarných prázdnin. V škole sme pracovali na rôznych konštrukčných a programových vylepšeniach robota, a tiež aj na zdokonalení nášho inovačného projektu a prezentácie.

            Po tejto, celkovo niekoľko mesačnej práci, ktorá bola pre nás okrem učenia sa nových veci aj veľkou zábavou, sme sa v piatok 8.3.2024 vybrali cestou vlakom do nášho hlavného mesta. Po príchode a ubytovaní sme zvyšok dňa strávili aktívnym oddychom. Navštívili sme rôzne zaujímavé miesta, napríklad Bratislavský hrad a urobili sme si prechádzku mostami cez Dunaj.

            Nastal deň súťaže - sobota 9. marca. Celkovo zúčastnených 14 najlepších tímov z celého Slovenska, a my ako reprezentanti našej školy, nášho mesta, ale aj ako jediný tím z Prešovského kraja. Ráno po príchode do centrálnej budovy Slovenskej sporiteľne sme prešli registráciou a následne si zložili veci k svojmu stanovišťu. Pozreli sme si harmonogram súťaže a zistili sme, že ideme medzi prvými tímami prezentovať svoj inovačný projekt pred odbornú porotu.

            Po odprezentovaní sme sa začali už naplno venovať nášmu robotickému hrdinovi, urobili sme si pár testovacích jázd na súťažných ihriskách, aby sme si nakalibrovali senzory a odladili nejaké drobné detaily. Potom sme sa už venovali iba tomu najdôležitejšiemu, a to trom súťažným jazdám. Najviac bodov náš robot získal v druhej jazde. Tá nám zabezpečila postup do semifinále medzi 4 najlepšie tímy. Nervozita stúpala, ale my sme s chladnou hlavou bojovali ďalej. Po semifinálových jazdách sme s napätím očakávali kým príde hlavný rozhodca oznámiť aké tímy postupujú do finále. A naraz to prišlo: „Do finále postupuje tím Kockovňa z Martina a tím Sabik zo Sabinova!“ Po krátkej pauze, kontrole vybavenia a výmene batérií sme pristúpili k súťažným ihriskám. Dali sme do toho všetko, aby sme nespravili žiadnu chybu pri spúšťaní robota a výmene jednotlivých nadstavcov, kde našu rýchlosť výmeny a súhru pohybov rúk moderátori prirovnali k výmene pneumatík vo Formule 1. Po dvoch finálových jazdách sme odchádzali s dobrým pocitom, že sme dali do toho všetko, čo bolo v našich silách.

            Kým sa spracovali všetky výsledky, moderátori využili tento čas na Lego kvíz. Pri otázkach týkajúcich sa Lego stavebníc a rôznych zaujímavosti o Legu sme sa znovu spojili ako jeden tím a bojovali do poslednej otázky. Naša úspešnosť a rýchlosť odpovedí nám v tomto kvíze priniesla prvé miesto.

            Následne prišlo dlho očakávané vyhodnotenie súťaže. So zatajeným dychom sme očakávali ako dopadli finálové jazdy robota. Nakoniec to prišlo a moderátori vyhlásili, že tím Sabik skončil na prvom mieste. Veľmi nás potešilo, že sa nám podaril takýto úspech, a že sme obhájili minuloročný výsledok z tejto súťaže.

            Ďalším nečakaným prekvapením bolo, že náš tréner, Martin Olejár, získal ocenenie za najlepšieho trénera a mentora tímu v tejto sezóne.

            Veľká vďaka patrí našej škole, ktorá nám umožnila sa zúčastniť tejto súťaže, našim trénerom, ktorý sa nám venovali a dávali cenné rady. V neposlednom rade ďakujeme aj našim rodičom, ktorí nás prišli osobne podporiť do Bratislavy. Ďakujeme aj Mestu Sabinov za pomoc pri výrobe tímových tričiek, a tiež aj Mestskému kultúrnemu stredisku v Sabinove za exkurziu v ich priestoroch a prehliadku technológií.

          • Video k projektu "Olejko chráni prírodu" z našej školy v TA3

          • V týchto dňoch sme dostali do školy e-mail od organizátorov projektu Olejko chráni prírodu:

            Dobrý deň,

            dovoľte mi, aby som Vám v mene tímu projektu "Olejko chráni prírodu" vyjadrila našu úprimnú vďaku za Vašu kreativitu a aktívne zapojenie sa. Vaša snaha a odhodlanie prispieť k ochrane našej prírody je obdivuhodná.

            Ako Vám bolo avizované, video z Vašej školy k projektu "Olejko chráni prírodu" boli s Vašim súhlasom zaslané do redakcie TA3. Keďže videí sme zasielali viacero, do dňa reportáže sme nevedeli, ktoré z predmetných videí reálne použijú, ale teší nás, že je tam zostrih aj z Vašej školy :) Archív reportáže zo dňa 1.3.2024 si môžete pozrieť a prezdieľať z nasledujúceho odkazu: https://www.ta3.com/relacia/927447/skoly-zbieraju-olej-akcia-olejko-pomaha-chranit-prirodu?fbclid=IwAR1FSjHNfBikXwgjWnIn9oh4TfbF9I3EGtw2fa3XhWD_vqOpQAVCBoZe1DQ 

            Ešte raz ďakujeme za Vašu iniciatívu a usilovnosť v podpore tejto myšlienky. Prajeme veľa úspechov v práci a deťom mnoho chuti do učenia. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu. :)

          • Prinesie Sabik inováciu do nášho MsKS?

          • V rámci súťaže First Lego League sa náš tím Sabik zúčastní národného finále v Bratislave dňa 9.3.2024. Tento ročník súťaže je zameraný na tému Umenie s oficiálnym názvom témy Masterpiece. Súčasťou súťaže je vytvoriť inovačný projekt, ktorý by mal našej spoločnosti zjednodušiť život v oblasti umenia.

            Naši žiaci sa tentokrát zamerali na osvetlenie divadelných scén. Preto sa rozhodli urobiť výskum v našom Mestskom kultúrnom stredisku, kde sa snažili od zamestnancov zistiť, ako by vedeli byť nápomocní pri riešení problémov s osvetľovaním. Žiaci pri návšteve spomenuli: „Na domácej scéne v MsKS v Sabinove sme počas rôznych predstavení spozorovali, že je potrebné nemalé úsilie na vhodné osvetlenie scén.“

            Na to ich zamestnanci previedli priestormi MsKS a ukázali im technické vybavenie scény a nedávno modernizované osvetlenie, kde sa im snažili vysvetliť čo všetko obnáša osvetlenie scén počas divadelných predstavení. Po tejto návšteve a rozhovoroch so zamestnancami MsKS sa žiaci rozhodli, že budú nápomocní  pri automatizácii osvetlenia.

            V rámci inovačného projektu postavili funkčný model divadelného javiska. Prostredníctvom tohto modelu chceli ukázať svoju myšlienku, ako by mohlo fungovať automatizované osvetlenie scény. Ďalej žiaci vysvetľujú funkčnosť: „Pod podlahu javiska sme umiestnili senzory ktoré snímajú polohu herca. Na základe dát zo senzorov riadiaca jednotka vypočíta pozíciu herca. Následne je táto informácia odosielaná do reflektoru umiestneného nad javiskom, ktorý dokáže bodovo osvetliť aktuálnu pozíciu účinkujúceho.“ Táto automatizácia by mala zjednodušiť obsluhu osvetlenia, hlavne pri predstaveniach s viacerými osobami na javisku.

            Po zhotovení modelu žiaci znovu navštívili MsKS, kde odprezentovali zamestnancom svoje riešenie. Chlapci dostali pochvalu za funkčný model a odniesli si cenné rady, ako by sa dal tento model ešte vylepšiť.

            Nášmu tímu držíme palce pri reprezentácii na národnom finále, a do budúcna prajeme veľa dobrých nápadov.

          • Lyžiari o lyžiarskom

          • Lyžiarsky výcvik tried 7.A a 7.B začal ráno 19.2.2024. Po naložení batožiny sme sa autobusom dopravili do lyžiarskeho strediska SKI Čertovica. Rozdelili sme si izby, prichystali lyžiarsky výstroj a išli sme ho vyskúšať. Naši inštruktori nás rozdelili do troch skupín. Prvá skupina najskúsenejších lyžiarov hneď predviedla svoje lyžiarske schopnosti na svahu. Druhú skupinu tvorili tí lyžiari, ktorí sa potrebovali zlepšiť v lyžovaní a v tretej skupine boli nelyžiari. Poobede nasledovalo zaslúžené osobné voľno. Neskôr bol pre nás pripravený program ako vychádzka, krížová cesta či sán(č)kovačka :-) Dozvedeli sme sa, že nám budú bodovať izby, ale aj správanie.

            Ráno sme mali budíček o 7:00. Nasledovali raňajky v podobe švédskych stolov, kde sme si vždy vybrali to, čo nám chutilo. Po raňajkách sme sa obliekli, vzali lyžiarsky výstroj a išli sme lyžovať. Na svahu bolo stále veľa snehu, čo sa nám všetkým veľmi páčilo. Na konci každého lyžovania to už bolo o niečo náročnejšie, pretože kvalita snehu už nebola taká dobrá. Avšak žiaci, ktorí lyžovať nevedeli, sa to rýchlo naučili. Po lyžovaní nasledoval obed a osobné voľno, počas ktorého sme hrali rôzne spoločenské hry, šípky a nami veľmi obľúbený biliard.

            Každý večer sme si pripravili lyžiarske správy o úspechoch a pokrokoch v jednotlivých skupinkách a po nich nasledoval program. V poradí prvý bol kvízový večer, počas ktorého sme sa rozpamätávali aj na to, kde sme čo videli alebo počuli. Ďalší bol tanečný večer, kde sme sa spolu zabávali a vyskúšali rôzne tance ako macarena, la bomba či belgický tanec. Ďalším programom, ktorý nás čakal, bol filmový večer. Film Kokosy na snehu, ktorý sme pozerali, bol veľmi zábavný. Posledný večerný program sme pripravovali my, žiaci. Začali sme lyžiarskymi správami a po nich nasledovala prvá scénka s názvom Učiteľská porada. Každý z nás predstavoval jedného učiteľa a to, ako to vyzerá na jeho hodinách a ako môže prebiehať porada učiteľov. Druhou scénkou bol úryvok z rozprávky Tri zlaté vlasy deda Vševeda. Každý večer sme ukončili krátkym zamyslením a spoločnou modlitbou.

            Piaty a zároveň posledný deň sme boli odmenení čerstvo napadaným snehom. Poslednýkrát sme sa rozlúčili so svahom a po obede sme naskočili do autobusu. Ďakujeme všetkým učiteľom, že to s nami vydržali do konca, ďakujeme i za modlitby žiakov v škole a ďakujeme aj nášmu nebeskému Otcovi, že nás sprevádzal celým lyžiarskym výcvikom a že sme sa zdraví vrátili domov.

            Miška Koscelníková (7.B)

          • Testovanie 9 2024

          • V stredu 20. marca 2024 sa uskutoční riadny termín celoslovenského testovania žiakov 9. ročníka základných škôl s vyučovacím jazykom slovenským v zmysle zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní v znení neskorších predpisov. Testovanými predmetmi našich žiakov sú matematika (90 min.) a slovenský jazyk a literatúra (70 min.).

            Ciele testovania

            • poskytnúť školám a širokej odbornej verejnosti spätnú väzbu a komplexnejší obraz o úrovni vedomostí a zručností žiakov v testovaných predmetoch na výstupe z nižšieho stredného vzdelávania, ktorý napomôže pri skvalitňovaní vzdelávania,
            • objektívne porovnať výkony jednotlivých žiakov a poskytnúť im tak informáciu o ich výkone v testoch z jednotlivých predmetov,
            • na základe výsledku v testovaní môže byť žiak prijatý na strednú školu bez prijímacej skúšky, ak túto možnosť zaradí riaditeľ strednej školy do podmienok prijímacieho konania v súlade s § 65 ods. 5 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
          • ZBIERAME ZUBNÉ KEFKY

          • Naša škola sa zapojila do zberu a recyklácie zubných kefiek. Zbierame použité, nepotrebné zubné kefky rôznych značiek. Vo vestibule školy sú umiestnené 2 zberné koše - jeden na zubné kefky zn. curaprox a druhý na zubné kefky iných značiek. Postupne sa budú v triedach objavovať odmeny v podobe žltých a modrých košov na triedený odpad, a to za každých 200ks vyzbieraných zubných kefiek. Najbližšie už zubnú kefku nevyhadzujte,doneste ju do školy, pomôže to nášmu kroku ♻️ vpred 👍 

            👀 ♻️ Pozrite si Ako sa recyklujú zubné kefky  👍

          • Tehlička 2024

          • Aj počas tohto pôstu sa naša škola zapája do zbierky TEHLIČKA. V tomto roku budeme pomáhať sestrám saleziánkam (FMA), ktoré spravujú školu Edukačné centrum sv. Bakhity v Južnom Sudáne. Poskytujú tam  vzdelávanie pre viac ako 1100 žiakov. Cieľom zbierky je zlepšiť podmienky na vzdelávanie vybudovaním multifunkčnej haly, ktorá by poskytla žiakom útočisko pred spaľujúcim africkým slnkom a v období dažďov pred silnými tropickými lejakmi. Svoj príspevok môžete vložiť do pokladničky (černoška), korá sa nachádza v našej školskej kaplnke. Ďakujeme za pomoc. Tu si môžete pozrieť krátke video z danej školy: Edukačné centrum sv. Bakhity

          • Beseda s policajtkou

          • Dňa 12.1.2024 sa žiaci ôsmeho a deviateho ročníka zúčastnili prednášky s príslušníčkou Policajného zboru SR kpt. L. Baňasovou na tému: Trestná činnosť a trestnoprávna zodpovednosť mládeže. Žiaci si vypočuli informácie o tom, ktoré trestné činy najčastejšie páchajú mladí ľudia a aké to môže mať pre nich následky. Dozvedeli sa aj o rizikách  v online priestore a o kyberšikane. Keďže väčšina prítomných žiakov je už  vo veku, v ktorom majú trestnú zodpovednosť, boli upozornení na to, aby sa správali zodpovedne. 

             Vyjadrenia žiakov:  

            Bolo to veľmi poučné a zaujímavé. Zoznámili sme sa s možnými rizikami našich činov. Pani policajtka bola milá.  (Gréta 9.A) 

            Pani policajtka nám pustila video o kyberšikane. Veľa z toho, čo som počul, som si zobral do života. (Tobiáš 8.B) 

            Prednáška s pani policajtkou bola veľmi poučná. Dozvedeli sme sa, že si nemáme písať na sociálnych sieťach s cudzími ľuďmi a máme si chrániť osobné údaje. Ak sa nám náhodou stane, že od nás budú pýtať naše fotky, máme o tom povedať niekomu dospelému. (Soňa a Júlia 8.B)

             Prednáška sa nám páčila. Myslíme si, že práca policajtov je náročná. Ďakujeme im za ich prácu. (Sára Š. a Andrea 8.B) 

    • Kontakty

      • CZŠ sv. Jána Krstiteľa
      • 051/4521 639
      • 9.mája 740/7
        083 01 Sabinov
        08301 Sabinov
        Slovakia
      • 31942202
      • 2020722627
      • Ing.Katarína Hviščová
        0908/975 659
        hviscova.k(zavinac)czssabinov(bodka)sk
      • Ing.Mgr.Jozef Kovalík
        0907/183 303
        kovalik.j(zavinac)czssabinov(bodka)sk
      • Zuzana Žilková
        051/4521 639
        zilkova.z(zavinac)czssabinov(bodka)sk
      • Mgr. Martina Semanová
        051/4521 639
        semanova.m(zavinac)czssabinov(bodka)sk

        Konzultačné hodiny:
        Utorok: 14.00 – 16.00
        Po vzájomnej dohode je možný aj iný termín.
      • Martina Halčišáková
        051/4525 103
        0950 381 714
        jedalen(zavinac)czssabinov(bodka)sk
    • Prihlásenie